duminică, 15 martie 2009

ziar+carte= noua cultura in romania

observ multitudinea de campanii de educare a romanilor pornite de ziarele din Romania. in mare parte este de bine, pentru ca la un pret destul de bun ( si asta o spun cu rautate pentru ca pretul este mai mult decat bun, as zice ca este chiar pomana) putem sa ne cumparam carti foarte bune si mai ales sa avem colectii cat mai variate si foarte bine puse la punct. avem in primul rand, colectia de la Cotidianul si trebuie spus ca ei au fost primii care au avut o astfel de initiativa, foarte buna, o campanie ce a inceput acum 2 ani, cand cartile costau 2 sau 3 lei. din pacate, au avut titluri care nu au starnit valva pentru ca publicul roman nu era educat cu astfel de autori. dupa cum spunea si promoul lor,  doar pentru cititori de elita. este o colectie formata din autori contemporani. un minus, calitatea cartii, un paperback mediocru, dar oricum citibila. apoi, a fost boomul cu adevarul care a facut ca babele sa se bata pentru o carte. campania asta a facut furori si a demonstrat ca lumea se mai bate pentru carti si mai ales ca inca mai avem gust si savuram lectura. titluri importante din literatura universala, dar si romana. este probabil cea mai mare campanie si poate ca si cea mai de succes campanie de educare a maselor. acum, avem campania celor de la Jurnalul National  care au o colectie  de literatura romana. cred ca ei imi plac cel mai mult pentru ca avem de citit foarte multe carti la scoala, iar in librarii nu prea mai exista unele titluri, asa ca acum este mai usor sa le cumparam. este foarte interesant ca presa romana se imparte in doua, partea de jos cu tabloide, tate, curve de doi lei si ziarele serioase care isi educa cititorii si care se  adreseaza oamenilor care au minte cu adevarat. la Jurnalul  a aparut deja un mic scandal legat de filmuletul publicitar in care apare Mihaela Radulescu, Mircea Badea si Andreea Raicu, vedete pe care cititorii nu le considera demne de a spune oamenilor sa citeasca si mai ales, si la faza asta au dreptate, sa faca publicitate unui monumental roman cum este Cel mai iubit dintre pamanteni. nu cred ca o "diva", un "erudit" si o "fata fotomodel" sunt cele mai bune personalitati care sa faca publicitate unei publicatii cu renume cum este Jurnalul.  oricum ma bucura ca se vand carti la pret scazut pentru ca eu din alocatia mea de 40 de ron pe luna nu apuc sa imi iau nicio carte si ma mai bucura ca se va cumpara mai multa literatura de calitate, decat literatura de consum, chiar daca am ajuns o tara in care cartea se cumpara la chiscul de ziare, amestecata printre Sexy Braileanca, Naomi, Nikita si Magda Ciumac, silicoane si curve care prezinta in c*rul gol vremea.

Niciun comentariu: