duminică, 23 martie 2008

mandrie si prejudecata

foarte multa lume considera MANDRIE SI PREJUDECATA de Jane Austen  o capodopera, dar eu trebuie sa spun ca am fost foarte nemultumit si pe alocuri cartea m-a plictisit intr-un mare fel. ce trebuie spus este ca roamanul este unul de dragoste, dar unul tipic. ea se indragosteste de el, peripetii si toate cele si pana la urma cei doi reusesc sa ramana impreuna.

scriitura nu este neaparat proasta, trebuie sa recunosc ca e foarte bine scrisa, Jane Austen este proaspata, viguroasa, are capacitatea de a te face sa citesti cartea pana la ultima pagina ( ceea ce am si facut desi am mai spus ca romanul mi-a displacut). ceea ce mi se pare foarte prost la carte este tema asta eterna a dragostei, tratata din aceeasi perspectiva. nu aduce nimic nou, este aceeasi de la un capat la celalalt, practic un mare cliseu, dar un cliseu clasic al literaturii engleze.

ceea ce face MANDRIE SI PREJUDECATA sa fie citita ( nu cutez sa spun citita si placuta pentru ca toti cunoscutii mei care au citit cartea asta s-au aratat foarte plicisiti de subiect) este modul de a nara al lui Jane Austen. este foarte dinamica, iar pasajele narative sunt practic mult mai bune decat cele dialogate ( mirare pentru ca de obicei la o carte dialogul o face sa fie dinamica). dialogurile mi s-au parut foarte deplasate si dese ori parca pierdeam firul si nu mai intelegeam despre ce vorbesc cele doua personaje.

Un comentariu:

allé spunea...

E adevărat că au fost unele pasaje plictisitoare, şi că mai toate poveştile de iubire se desfăşoare la fel, dar consider romanul 'Mândire şi Prejudecată' fermecător, dacă ar fi să fac o comparaţie cu clişeele cotidiene din ziua de azi.