miercuri, 22 iunie 2011

libraria de la taraba

niciodata nu am crezut ca voi vedea o taraba de ziare, stiti cum aratau pe vremuri, cu afise multe, ruginite etc, o taraba care sa aiba mai multe carti decat ziare.

trebuie sa spun ca m-am bucurat cand am vazut ca cele mai multe dintre ziare s-au gandit sa scoata colectii de carti. e un soi de a populariza cultura (desi in Romania se mai citeste, dar nu le fel ca inainte si inca ceva, oricum se citeste literatura mai de calitate decat in strainatate unde microbul si fascinanta globalizare a facut ca literatura sa devina bun de consum pentru masele care de cele mai multe ori abia silabisesc) si asta trebuie sa ne bucure. in plus, am observat ca titlurile sunt alese in asa fel incat sa corespunda asteptarilor publicului. ceea ce este de bine pentru ca am observat ca publicul nu are gusturi chiar foarte proaste. ma astetam la mai rau. sincer.

revenind la aceasta imagine a cartii vanduta langa fundul celulitic si imens al unei dive producatoare (de bani si placeri pentru populatia onanista care considera o astfel de femeie, in primul rand femeie si in al doilea rand, femeie). initial m-a socat. sunt un pudic cand vine vorba de carti si mereu am fost aproape de lesin cand am vazut cum unii rup cartile (exagerare tipic romantica pe capul meu). cu timpul m-am obisnuit cu imaginea asta. si este de bine.

este de bine pentru ca oamenii mai cumpara carti. este bine pentru ca oamenii mai aud de un autor sau mai vad o carte. nu cred ca este vorba despre consum in ceea ce priveste piata romaneasca de carte si aici ma refer la consum in sensul literaturii de consum. eu cred ca in Romania inca nu a fost descoperit consumul de literatura. si cred ca nu va mai trece mult timp pana se va ajunge si la asa ceva. in curand, izvorul nesecat care erau cartile de afara, importurile, nu va mai interesa. oamenii vor vrea si altceva si cred ca atunci cei care au stiu si stiu sa scrie vor ajunge milionari. sunt sigur ca asa ceva se va petrece. sunt sigur.

pana atunci, ne bucuram de cartile de la taraba. sunt multe, sunt unele de calitate si ar fi pacat sa strambam din nas, arogant, doar pentru ca ele stau langa ... ma rog. langa cine se nimereste din pacate. zic si eu o prostie (nu imi place zicerea asta pentru ca partea care tine de material din mine nu se poate abtine) nu cum arata conteaza, ci continutul.
(primeaza continutul, dar atunci cand vrei sa citesti ceva si cartea este prost legata sau mai stiu eu ce, placerea si comoditatea lecturii se termina)

Niciun comentariu: