miercuri, 1 iulie 2009

tupeul de a trai in Romania

am vazut la tv ca astia vor ca la fiecare consultatie omul care nu are o urgenta, sa isi plateasca consultatia. ma intreb eu cu mintea mea, oare de ce mai platim impozite pentru sanatate? de ce? ca daca stam sa ne gandim nu exista conditii decente in ceea ce priveste orice aspect. nu tu spital, medicamentele le platesti, etc. o sa ajungem sa fie mai ieftin sa te tratezi sau sa te duci la consultatie in Anglia, decat in Romania, pentru ca bineinteles, in tara noastra trebuie sa iti permiti si sa ai tupeul sa vrei sa supravietuiesti. noi am preluat cam prost capitalismul, l-am preluat repede si fara a-l aplica la realitatea romaneasca. la noi exista toate brandurile celebre din lume, toate fast-foodurile si toate nebuniile unei lumi moderne, dar la noi exista si oameni care inca nu au vazut un calculator, oameni care mai traiesc la lumanare, oameni care supravietuiesc cu 10 de ron pe luna (!!!!) . in tara noastra contrastele acestea sunt foarte mari si trebuie sa recunoastem ofera Romaniei, un strop de originalitate. la noi toate se pot petrce, mai ceva ca in America.  si daca exista polarizarea asta, asta este din cauza ca la noi, capitalismul se aplica si este vazut si practicat ca ceva ce se face dupa bunul meu plac, dupa ceea ce vreau si mai ales doar cu scopul ca eu sa fac si sa dreg ( lucru pe care il inteleg, dorinta asta de a agonisi dupa o perioada in care lumea a trait sub dominatie comunista in care nu exista proprietatea privata, dar nu inteleg cum ajung sa il umilesc pe celalalt si cum ajung animal prin aviditatea aceasta de a agonisi. asta ma depaseste. nu zice nimeni sa nu faci si sa nu dregi, dar putina grija si consideratie pentu cei din jurul tau si pentru oameni ). totul se face dupa ureche si dupa cum bate vantul. sunt niste legi pe care trebuie sa le respectam pentrua prospera. avem exemplele americane pe care le putem lua si analiza si astfel prospera. acum am cam deviat de la ceea ce voiam sa spun. dar ideea cred ca e clara. la noi, sa traiesti, sa ai dreptul asta este nevoie de bani si nu neaparat pentru ca ar fi adevarat sau ceva, ci pentru ca noi am facut din asta un adevar suprem.

Niciun comentariu: