marți, 27 octombrie 2009

ceea ce nu ar trebui sa fie religia la romani

ma gandeam zilele astea le religie si la ceea ce a ajuns ea sa insemne. ma uitam si la tv si am vazut cum lumea se bate pentru o sarma la Patriarhie de parca nu ar avea ce sa manance acasa. uitam de cele mai multe ori unde ne ducem si de ce ne ducem. eu personal, nu prea ma duc la biserica si cand spun nu prea, vreau sa zic ca nu ma duc la biserica. nu stiu daca ar trebui sa fiu rusinat de asta sau nu, dar ideea este ca desi nu ma duc pe acolo mi se pare totusi penibil sa te lupti cu o alta persoana pentru o bucata de paine pe care oricum o ai acasa. la noi mai merge si sistemul ca ce ti se da pe gratis este foarte bun si ca nu trebuie niciodata refuzat, lucru despre care ar trebui sa spun  ca asa este, dar ma abtin si spun, ca nu ar trebui sa refuzam lucruri gratis de care avem nevoie. nu vad de ce ar trebui sa ma lupt pentru ceva ce am acasa. doar de dragul unei mici victorii meschine pe care o obtin atunci cand primesc ceva gratis? nu conteaza surplusul? risipa!! la noi cuvantul asta, risipa, nu prea exista. dar ma abtin de la alte comentarii pentru ca dau in alte lucruri, iar eu acum vreau sa vorbesc despre altceva.

vreau sa vorbesc despre decenta de a te duce la biserica pentru o experienta profund spirituala. eu nu ma duc la biserica, dar asta nu ma impiedica sa fiu in sinea mea un crestin. nu cred ca lumea ar trebui sa se lase manata de materialisme cand ne ducem la biserica. mai spunem si ca noi credem cel mai mult in biserica. nu este o problema. o problema este faptul ca une ori nu ne putem abtine si cadem in marele penibil si o data cu noi, reusim sa batjocorim si ceea ce noua ni se pare sfant. e trist sa vezi bataie pe o sarma si si mai trist este sa vezi ca omul se duce la biserica doar de sarbatori. se scuza, spunand ca in alte zile nu au timp. cum nu ai timp daca esti pensionara? 

trebuie sa lasam meschinariile astea si sa ne luam inima in dinti si sa incercam sa nu facem din circul pe care il facem acum, religia la romani. ea nu e asa. nu asa o stiu eu si cred ca nu asa o stiu foarte multi dintre noi.

Niciun comentariu: