joi, 8 septembrie 2011

epuizantul televizor

anul acesta cred ca televiziunea a ajuns la cel mai jos nivel la care a fost in scurta si nesemnificativa ei existenta in Romania. stim ca la noi, spre deosebire de tarile civilizate, subiectele care conteaza cu adevarat nu se dezbat. nu ma refer la cele referitoare la cultura. recunosc, cultura nu aduce raiting si un post de nisa este suficient pentru satisfacerea pietei. nu suficient pentru ca o natiune sa aiba pretentii ca face parte din Europa, pamantul care pana la urma a inventat notiunea de cultura in sensul pe care il cunoastem astazi. ma rog. ce vreau sa spun este ca daca esti prost, hot sau curva iti gasesti locul nu doar in politica, ci si in televiziune.
din naivitate si pentru ca nu ma pot abtine, mai fac prostia de a deschide din cand in cand televizorul. nu stiu cum se face, dar subiectele raman mereu aceleasi. nimic nu se schimba. normal, nimic nu se rafineaza, ci se adanceste in ... (am spirit democratic si am sa va las, din nou, sa adaugati voi ce va doriti).
dupa ce m-am uitat aproape o jumatate de ora, m-am plictisit teribil. de ce? pentru ca nu se vorbeste despre nimic. oamenii spun cuvinte in care nu doar ca nu cred, nici nu se regasesc. betia cuvintelor de la Caragiale. m-am simtit aproape epuizat dupa o ora. de ce?
daca nu este Boc, este Basescu, daca nu este Oana, e Varciu, daca nu este Moni, e Truica (noua starleta si starlet - sunt sot si sotie - in peisajul monden, mai bine spus in natura asta moarta), daca nu este divort, e inmormantare sau paranghelie tiganeasca (facuta de tigani sau de romani care nu au auzit de conceptul din ce in ce mai rar intalnit, bunul gust si bunul simt). simt ca ma sufoc.
mi s-a urat.
am mai spus ca nu o sa ma mai uit si la televizor, dar nu am cum. vreau sa fiu informat, dar nu are cine sa ma informeze. jurnalele de stiri nu sunt decat mondenitati de doi lei. natura moarta.
asa se intampla la noi.
o jumatate de ora de uitat la televizor te lasa fara oxigen o saptamana. concluzia este una singura.
natura moarte.
(imaginea este luata de pe wikipedia.org. Natura moarta cu mere si struguri, Claude Monet, 1880, Institutul de Arta din Chicago.)

later edit: niciodata nu va reusi peisajul romanesc sa se inalte la valoarea acestei picturi. el ramane, pe vecie, din pacate, doar o caricatura de Caragiale.

Niciun comentariu: