vineri, 10 aprilie 2009

Amurg adica twilight


am citit si eu twilight. stiu, stiu ca ziceam ca nu o sa o citesc niciodata dar am avut ocazia sa citesc ceva si trebuie sa spun ca este cat de cat acceptabil. am si eu pacatul asta. am citit si ma recunosc vinovat si pentru ca acum vorbesc in cunostinta de cauza ma simt dator sa public un mic articol despre cartea asta.

parerea de ansamblu: acceptabil.

nu pot spune ca mi-a displacut in mod profund. din contra, s-a dovedit a fi chiar foarte buna avand in vedere ca in zilele alea nu aveam ce face. si asa am citit cartea in trei zile. nu e mult pentru mine care am citit HP 5 in doua zile, dar sa nu ma abat de la subiect. din punctil meu de vedere cartea care se citeste usor are un atu. e foarte important ca omul sa fie in stare sa citeasca repede tinand cont ca abia avem timp sa mai respiram. 

primele 60 de pagini sunt catastrofale. jalnice. primul capitol este pur si simplu macelarit, in sensul ca incearca "sa arda" cateva etape care in mod normal ar necesita mai multe capitole ( venirea ei, prima zi la scoala, etc.) ceea ce a dus la ciopartirea de care vorbeam. existau unele paragrafe taiate. adica in unul se vorbeste despre casa ei, in urmatorul alineat despre prima zi de scoala ceea e practic, face ca textului sa ii lipseasca fluenta. dar se rezolva.  de la jumatate deja incepe sa capete fluiditate.

sa nu va luati dupa film. filmul mai mult strica. personajele sunt descrise altfel in carte. imi par mai frumoase fizic cel putin pentru ca spiritual fata, Bella e varza rau. inca ceva care m-a enervat a fost faptul ca povestea este spusa din perspectiva fetei astfel incat sunt constrans parca sa fiu de acord cu toate ineptiile pe care aceasta le debiteaza. si inca ceva. are ceva cu sintagma " his sparkling perfection". nu exista capitol sau daca nu ma insel nu exista cinci pagini din carte care sa nu contina nenorocita asta de expresie.

exista si parti bune. se citeste usor si mai ales e chiar interesanta pe alocuri. cand am termintat primul volum am vrut sa il citesc si pe al doilea, dar nu am facut rost de carte si m-am oprit. acum, dupa ceva timp nu stiu daca as mai citi si volumul doi. cartea nu este neaparat o pierdere de timp, asta daca nu ii vezi partile proaste care sa te enerveze tot timpul. cartea nu e proasta, dar e usor mediocra. din pacate pentru ca daca ar fi fost mai bine scrisa, ar fi iesit ceva mult mai bun pentru ca subiectul este foarte interesant. cel putin pentru idee, autoarea merita felicitari.

inca o chestie pe care vreau sa o lamuresc pentru ca din cauza cartii asteia despre care se spune ca este inspirata de La rascruce de vanturi , romanul lui Emily Bronte este privit cu ochi supiciosi. va spun eu ca  La rascruce... este o carte clasica, in care o poveste de dragoste ajunge o traire tragica, autoare facut dintr-o poveste melodramatica o adevarata traire tragica. talentul lui Bronte nu poate fi egalat de mediocritatea lui Meyer ( daca asa o cheama si nu Mayer). romanul din care este inspirat twilight este considerata cea mai buna carte scrisa vreodata in limba engleza.

concluzie: daca ai timp liber si cum ar spune o clasica in viata,  nu ai o viata ( glumesc!!!, nu sariti pe mine) twilight este una din cartile pe care trebuie neaparat sa le citesti pentru ca este funny si foarte entertaining.

Niciun comentariu: