duminică, 5 septembrie 2010

tv si mai multe chestii

de cand sunt atat de multe televiziuni, orice accident de circulatie devine stire de maxima importanta pentru popor, ceea ce pe de-o parte este enervant, dar de ce cele mai multe ori ne fac sa ne dam seama cata ignoranta exista in tara asta a noastra dusa de foarte mult timp pe apa sambetei. am asa un sentiment de neapartenenta la Romania. nu stiu, cred ca daca o sa plec si vreau sa plec, o sa ajung acolo, oriunde in Europa Occidentala cred ca este mai bine si o sa devin... altceva, dar nu roman. nu e vorba de o fandosire sau mai stiu eu ce, dar parca aici sunt prea putine sanse pentru cei care vor sa traiasca altfel. si eu nu am cum sa nu vreau sa traiesc cum traiesc cei din vest dupa ce am vazut cum este acolo. nu am cum sa nu vreau sa ajung si eu intr-o tara civilizata unde sa duc o viata la fel de civilizata. iar daca singurul mod de a obtine asa ceva este sa plec si din roman sa devin german (un exemplu, doar) atunci asta am de gand sa fac. aseara la stiri era un domn, avea o functie in Polonia, oricum ceva bancar, iar reporterul nu stiu cum a spus cum noi nu putem sa fim ca nemtii, la care domnul explica zambind ca nu e nevoie sa fim ca nemtii, ca putem sa fim romani si asa sa trecem peste criza, in Polonia, criza trecand de foarte mult timp. pai cum? nu suntem romani de doua milenii si uite cum o ducem? daca nu era monarhia sa ne civilizeze cred ca si acum ne duceam cu trasura de la Bucuresti la Sinaia. de doua milenii facem totul romaneste si uite ca nu suntem in stare sa mergem inainte. asa ca sa incercam sa fim macar altfel, sa luam un model de succes european. si din pacate, daca aplicam modelul, tot degeaba, ca la noi totul, dar absolut totul este forma fara fond. si sa vad eu cine lupta cu asta!

Niciun comentariu: