duminică, 7 noiembrie 2010

socant

astazi mi-a fost rusine ca sunt roman. rusine. a fost una din zilele alea in care am fost asaltat de peste tot de romani prosti, cei care se duc peste hotare si ne fac de ras. am auzit cuvinte mari ce sunau penibil din gura unor oameni care nu citesc decat Cancanul (ceea ce nu e o rusine, dar arata o slaba legatura cu literatura). te amuzi, iar apoi te intristezi si ajunge sa iti fie rusine. mare rusine. e trist.

e trist ca in Romania se vorbeste de patriotism cand in Europa conceptul nu e doar depasit, ci si blamat. ne miram ca nu suntem considerati egali in Europa. cum? astazi s-a vazut. nationalismul si gandul ca noi suntem mai buni ca europenii, dar dom'le istoria asta parsiva, ne caracterizeaza. in Europa civilizata astfel de idei exista pe la 1800, dar au fost depasite de mult. lumea incearca sa fie cosmopolita si sa se imbogateasca astfel, in timp ce noi ne hazardam in laude si nostalgii care ne fac penibili si mai ales ne arata locul. aici. cu ceea ce petrecem si ceea ce patimim. 

exista sanse de mai bine? poate. slabe. astazi am fost mai mult decat oripilat. o singura voce clara si sincera a spus ce era de spus. restul... penibilitati. e ciudat cum promotorii libertatii si cei care il critica pe Basescu pentru regimul "despotic" au aratat cat sunt de mici. 

ma incearca un sentiment de scarba. am ajuns sa nu pot sa mai rad de ceea ce vad. inainte era mai usor pentru ca puteam sa fiu ironic. acum nu mai merge asa. deloc. nu mai pot. imi este asa o jena si o scarba. si inchei cu vorbele unui mare conational in viata Romania e cea mai tara proasta! 

Niciun comentariu: