duminică, 10 august 2008

LA MODA SA CITESTI....




eu cred ca a fost, e si mereu va fi la moda sa citesti, chiar daca in zile noastre foarte multa lume vorbeste de faptul ca tanara generatie nu mai citeste. eu nu cred asta. e adevarat ca deseori, internetul si televizorul ocupa foarte mult timp din viata noastra, dar mi se pare tras de par sa aud lumea spunand ca ei pe vremea lor citeau mai mult decat o facem noi in zilele noastre. sincer, nu ma indoiesc, dar am si eu o intrebare 

Pe vremea aceea in care voi citeati atat de mult, aveati internet si televiziune?

raspunsul va fi nu... si atunci cum poate cineva  sa ne ceara noua sa citim cand traim in era internetului care e ca un drog? asta nu este totusi o scuza pentru cei care nu citesc deloc si care au impresia ca aceste carti sunt inutile. va spun eu ca nu este asa.... un om este caracterizat de cartile pe care le-a citit, iar cartile dezvolta o anumita latura a omului pe care de cele mai multe ori nu o sesizam.. este vorba de un exercitu foarte bun si cel putin asa cred eu... foarte usor si mai ales foarte amuzant

eu apreciez foarte mult o persoana care citeste. ma bucur si imi dau seama ca am ceva in comun cu aceste persoane. imi place sa citesc si sunt mandru de asta. 

si sa stiti ca foarte multa lume citeste in zilele noastre, dar nu mai citim ceea ce se asteapta profesorii nostri de la scoala sa citim. l-am inlocuit pe Balzac si pe Tolstoi cu John Saul si Stephen King, cu John Grisham si altii. nu e pacat si nici o rusine, cel putin asa cred eu. mi se pare normal sa citesti clasicii ( o foarte interesanta zicala  clasicii sunt cei pe care toata lumea isi doreste sa ii fi citit ) pentru a avea o imagine despre adevarata litertura sau poate din placere, dar cred ca trebuie sa citim si autorii contemporani, chiar daca nu sunt ei la nivelul clasicilor. pentru mine literatura si cititul in general inseamna placere si citesc ceea ce imi place....

deci citesc ceea ce e bine. ca nu citesc ce vor altii sa citesc asta e alta treaba. eu pot spune ca am citit cate putin din fiecare gen si specie literara, ca a habar in linii mari bineinteles despre tot ce ar trebui sa stim cand terminam scoala. am citit Balzac, Dostoievski, Tolstoi, Marin Preda, Camil Petrescu, Jane Austen, Emily Bronte, Lawrence, Garcia Marquez, dar am citit si mi-au placut si JRR Tolkien, Stephen King, Anne Rice, John Saul, Rodica Ojog Brasoveanu... scriitori destul de comerciali, dar cu mare priza la public. mie nu imi este rusine sa spun ca i-am citit... din contra. cu cat citesti mai mult din mai multe surse, cu atat stii mai multe, vezi lucrurile din puncte de vedere diferite... am mai spus 

OMUL ESTE SUMA CARTILOR PE CARE LE-A CITIT

Niciun comentariu: