luni, 29 decembrie 2008

categoria si grupul

definirea...asta este ceva care ma enerveaza la culmea si mai inainte de toate este nevoie sa precizez ca acesta nu este un post din categoria "ma enerveaza". e ceva care mai mult ma ingrijoareaza si ceva la care ma gandesc de cand scriam postul trecut. atunci am vazut si mi-a venit ideea de a scrie despre asa ceva. adica nu pot sa inteleg de ce are lumea nevoie sa se defineasca, sa se includa intr-o categorie, sa faca parte din ceva. e un pic aiurea sau cel putin asa vad eu sau asa mi se pare mie. de felul meu eu sunt genul de om care nu prea suporta sa fie inclus intr-o categorie ( si ca o paranteza si ca o "aroganta" vorba lui Gigi Becali, va spun ca pentru mine nu s-a inventat inca o categorie si acum puteti sa radeti si toate cele sau sa lasiti un comment de  gen, "modestia asta" sau "lipsit de modestie"). eu nu cred ca poti fi inclus intr-o categorie. adica poti fi inclus, dar nu vad dupa ce criterii esti trecut in acea categorie. oricum. ma mai gandesc ca de cele mai multe ori oamenilor nu le place sa fie inclusi intr-o categorie, dar primul lucru pe care il fac este sa faca parte dintr-un grup care sa le aduca incadrarea intr-o categorie. e asa sau pe dincolo. ne ferim de ceva ce condamnam si mai ales vorbim de originalitatea ce nu poate fi obtinuta daca esti incadrat intr-un sablon bine-determinat. imi dau seama ca acesta este un rau necesar. incadrarea aceasta ne aduce refugiul si confortul de care avem nevoie, pentru ca nu este vorba doar de protectie, este vorba si de confort, e ceva ce intra la categoria  "sa ai spate". si spatele asta este o incadrare si integrarea intr-un grup. si atunci de unde vine razvratirea asta impotriva grupurilor si a catalogarilor si prejudecatilor, cand noi tocmai asta facem si vad ca ne conformam in aceasta situatie? de ce?

Un comentariu:

Violeta spunea...

Pentru ca stim ca dincolo de etichetari, de categorii, de grupuri, omu e mult mai complex. Ori, in clipa in care el zice: "Eu sunt asa" fara sa fie cu adevarat convins de afirmatia facuta (niciodata nu se va cunoaste in proportie de 100%), ceva parca nu se mai leaga, din punctul nostru de vedere, al privitorilor, ca sa zic asa.
De aici dorinta fiecaruia de a apartine unui grup, dar si dorinta de a nu-i apartine cu adevarat.
Parerea mea.