vineri, 23 ianuarie 2009

mitul adolescentului

am constatat ca foarte multe lume crede in acest fals mit al revoltei adolescetului si al comportamentului adolescentin aproape de neinteles. m-am gandit sa scriu un post despre asta mai ales ca eu aproape ca am depasit faza asta numita de toata lumea foarte complicata. si as vrea inca de la inceput sa fac dreptate. nu este adevarat ca adolescentii nu sunt stabili, ca au un comportament deviant din cauza varstei. va spun eu ca nu este asa. este ceva mult  mai simplu si ma enerveaza ca este atat de la indemana si ca nimeni nu vede. problema, care nu este problema, poate fi explicata. nu este vorba despre comportament determinat de varsta, e un comportament determinat de spirit si de modul de gandire pe care il are fiecare. adica, un adolescent va avea acelasi spirit pe care il va avea si la 30 de ani, doar ca reactiile se schimba din cauza trecerii timpului, care nu este neaparat necesar numita si maturitate. 

cred ca se face o mare nedreptate adolescentului. nu este asa cum se zice  si cum era prezentat in De veghe in lanul de secara.. o carte care nu a facut decat de propovaduiasca acest nenorocit de mit. el nu exista. spiritul uman este acelasi, mereu, atitudinea se schimba sub influenta diversilor factori, dar omul ramane neschimbat in spirit. uite ca ma si repet, dar nu stiu cum sa fac sa ma fac inteles mai bine.

Un comentariu:

malina spunea...

exact...adica, mama zice ca ma port asa cum ma pot pt ca sunt la varsta asta :| si nu are absolut nicio legatura. am si eu ratiune, pot gandi, ei ma cred retardata, ca nu sunt in stare sa aleg si sa fac ce e mai bine pt mine etc.