vineri, 2 ianuarie 2009

oare ne mai amintim de inceput?

cum sa incepi un an nou, in viata reala si pe blog decat cu...inceputul. si ma gandeam daca mai suntem in stare sa ne mai aminteim de inceputuri, de orice fel. daca mai suntem in stare atunci cand privim un prieten in ochi, sa spunem Stiu exact cand te-am vazut pentru prima data, cand te-am remarcat, cand am inceput sa vorbim. oare mai tinem minte aceste lucruri marunte. si nu doar cum ai cunoscut o persona, ci care a fost prima carte pe care ai citit-o sau prima data cand ai mers pe bicicleta. zilele acelea cand se intampla ceva sau mai stiu eu ce. mai tinem minte inceputurile si le mai suntem oare recunoscatori, cum ar fi trebuit sa le fim? vreau sa spun inca de la inceput ca nu vreau ca acest post sa fie ceva gen "hai sa ne aducem aminte de unde am plecat si sa nu uitam niciodata, pentru ca daca stii de unde ai plecat esti un mare om si ca ai una din cele mai mari calitati". nu vreau asta, pentru ca se poate intampla ca aceste inceputuri sa nu fie pe masura asteptarilor noastre (sau noi sa nu fim pe masura asteptarilor lor) si sa nu fie un moment demn de tinut minte. poate vrem sa uitam cat mai repede....poate....exista mii de poate. ideea mea e simpla si se refera amintirile noastre. daca mai stim cand am spus pentru prima data multumesc, cand am cazut, cand am plans, cand am luat prima nota, cand am invatat prima poezie, cand am placut prima fata, cand ne-am sarutat prima data, cand am cunoscut diverse persoane care aveau sa ne schimbe lumea. eu cred ca nu vrem sa mai stim de inceputuri, in credinta ca daca ne gandim la ele, ne tragem inapoi si ca deja am evoluat cat de cat mult, nu conteaza daca in bine sau rau. uitam sa ne mai amintim de inceputuri. nu stiu de ce. uitam. si nu e bine. cred eu. si eu mai uit. cel mai bun exemplu e fatul ca numai stiam cum am cunoscut-o pe cristina care e cea mai buna prietena a mea. am intrbat-o si mi-a zis ea.

Cristina (03.01.2002 20:51:31): eram in prima zi
Cristina (03.01.2002 20:51:35): in clasa a 9a
Cristina (03.01.2002 20:51:53): si eram cu adriana
Cristina (03.01.2002 20:51:56): si cu inca cineva 
Cristina (03.01.2002 20:51:58): nu mai stiu exact
Cristina (03.01.2002 20:52:00): si a venit ana
Cristina (03.01.2002 20:52:04): cu tine si costin
Cristina (03.01.2002 20:52:37): si daca nu ma insel 
Cristina (03.01.2002 20:52:39): aveai camasa
Cristina (03.01.2002 20:52:41): visinie
Cristina (03.01.2002 20:53:34): si cik :"el e claudiu "
Cristina (03.01.2002 20:53:52): eu ..cristina ..imi pare bine
Cristina (03.01.2002 20:55:21): si asta e fost

cam asa a fost. adica asa spune cristina pentru ca eu nu stiu. nu imi amintesc si de aceea am luat hotararea de a incepe de azi sa tin minte. si ascesta nu e un exercitiu de memorie sau mai stiu eu ce. e doar un mod de a te bucura de viata si de cei din jurul tau. asa ca ...pentru un nou inceput, sus paharul in 2009.

5 comentarii:

malina spunea...

interesanta postarea asta.cred ca memoria e selectiva, alege ce vrea ea, fara sa te intrebe pe tine. lucrurile mai importante, iesite din comun, se tin minte mult mai usor, asa cum ai zis si tu intr-un post acum cateva zile, saptamani, nici nu mai stiu.depinde totusi si de persoana,ca o persoana cu simtul detaliului bine dezvoltat tine minte mult mai multe lucruri marunte decat mine de exemplu, care urc zilnic aceleasi trepte si-mi dau seama in a 4598873785645-a zi ca treapta a 5-a e mai lunga decat celelalte

Claudiu spunea...

bine, se aseamana putin cu cealalta postare, mai veche, dar eu ma refeream strict la inceputuri si ca de cele mai multe ori, din varii motive, uitam de ele. inceputuri de orice fel. daca stau sa ma gandesc, imi dau seama ca nici nu stiu ce sa zic, daca pot sa scot o idee din ceea ce am scris, dar cand citesc mi se pare foarte adevarat, foarte real si este exact ceea ce cred si ceea ce simt fata de primii pasi.

malina spunea...

pai ai perfecta dreptate[nu stiu ce e cu mine, dar chiar sunt de acord cu tine:))]. nu ne amintim de inceputuri. dar nu ne amintim doar pentru ca la vremea lor, nu sunt importante. sigur nu ai anticipat tu ca vei deveni prieten bun cu cristina, asa ca ai uitat cum ai cunoscut-o, caci nu te-a interesat atunci.cam asta e ideea.

Claudiu spunea...

exact. cam asa ceva. vad ca suntem din ce in ce mai des, de acord. mersi de rezumat, eu sunt atat de racit, ca abia ma tin de tastaura.

malina spunea...

atunci insanatosire rapida ca doar trebuie sa dai randament la scoala:)) tu chiar inaintea mea, adica peste vreo 8 ore, acum fiind 23 30 :|