marți, 10 februarie 2009

despre divertisment, bani, trendul sau curentul. articol critic


dupa cum am mai spus moda este cea mai mare prostie. si nu numai moda care se refera la zdrente, ci trendul sau hai sa ii zic pe romaneste curentul. si in zilele noastre cred ca exista cate un curent in toate. in tot si toate. si in toti, in ultima vreme. am vazut ca este o intreaga moda sa faci ceva , sa citesti ceva, sa vezi un film etc.

inca de la inceput vreau sa spun ca tipul asta de oameni nu sunt neaparat ahtiati dupa a fi cool. unii se identifica 100% in acest proces de autodistrugere. se complac? nu. va spun sincer ca nu. asa sunt. nu cred ca sunt trendy, desi ei se cred. nu sunt nici varza. sunt mai rau. sunt ceea ce eu numesc neagra mediocritate. si nu cred ca as putea gasi un cuvant care sa se potriveasca mai mult. sunt pur si simplu mediocri ceea ce este atat de rau...atat de rau...incat nici macar nu isi poate inchipui cineva abisul in care o astfel de persoana care cade prin repetare.

exemple. in literatura. e la moda sa citesti Codul lui daVinci  si a fost la moda si anul trecut si chiar si dupa ce a aparut si un film, se pare ca inca este la moda sa citesti cartea asta. nu neaparat pentru ca ar fi fost prea bine scrisa sau mai stiu eu ce, ci doar pentru ca intr-un moment de nebunie, Biserica Catolica a inceput sa comenteze despre roman. mare greseala pentru ca a facut o publicitate enorma cartii. apoi marele si inegalabilul Coelho. doamne, dar cata lume nu a simtit ca moare si reinvie citind din opera, mult prea comercialului sus-numit. cine nu  A sezut la raul Piedra si a plans  , cine nu a luat lectii din Manualul razboinicului luminii,  cine nu a trait intens cele 11 minute ? cine? apoi cine nu a fost incantat de The Lord of the Rings  dupa ce a vazut filmul, desi cartea era pe piata din 1955!? se creeaza trenduri sau curente pana si in aceste domenii ale culturii. pana si cultura incepe se semene cu un imens glob inchinat zeului ban si semizeului divertisment.

apoi film. primul exemplu ce imi vine in minte este Titanic. asta cred ca a fost filmul cel mai cliseu sau cel putin facut cliseu prin repetitia aceasta enervanta. apoi Twilight.  asta chiar ca e cel mai mediatizat film al anului, dupa cum am mai scris un film mediocru despre nimic. daca nu ai vazut filmul esti cam pe dinafara pentru ca toata lumea l-a vazut.

cred ca si asta e un motiv pentru care omul este atat de atras de astfel de lucruri. sa faca si el parte din ceva, din grup, din categorie, sa nu se simta aiurea sau sa se simta inclusi intr-o categorie. oare chiar ar trebui sa dispretuim astfel de persoane? oare chiar ar trebui sa ii condamnam pentru ceea ce fac? oare? nu cred. pe bune, nu cred. nu cred pentru ca ei sunt si deja condamnati sa traiasca in mocirla neputintei lor intelectuale. 

nu vreau sa par ingamfat. si eu mai ader la turma, dar de cele mai multe sunt dezamagit de ceea ce gasesc acolo. asta cred ca este si un altfel de problema a mea, pentru ca eu de cele mai multe ori am foarte mari asteptari. oricum.  dezamagirea este foarte mare, poate ca prea mare pentru ca publicitatea masiva te face sa te astepti la mai mult. poate ca se va rezolva faza asta nenorocita cu trendul.

pana atunci Slavit sa fii tu, zeule, BAN si fiul tau credincios DIVERTISMENTUL!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Frumost post. Ti-am citit si cateva post-uri mai vechi, chiar mi-a placut.
Te-am adaugat in blogroll pentru ca vreau sa te mai citesc.
Sper sa nu te deranjeze
Dark-Daisy.Ro