duminică, 22 februarie 2009

libera exprimare

libertatea exprimarii nu este doar asa, libertatea de a spune ce crezi si atat, iar in caz ca cineva iti cere argumente sa inchei spunand simplu Asta e parerea mea!. nu acesta este scopul liberei exprimari. nu se rezolva nimic daca spui asa ceva si mai ales cred ca este o mare prostie sa te scufunzi in astfel de idee. 

dupa umila mea parere, scopul liberei exprimari si mai ales al comunicarii in sine este acela de  a face schimb de pareri, idei, etc si asta pentru a evolua. lumea vad ca nu se prinde de asa ceva si vad ca nu este in stare sa gaseasca argumente solide pentru ceea ce zis. m-am gandit sa scriu despre asta din doua motive

  • cineva mi-a lasat un comment in care ma facea prost ca am zis, cica, lucruri urate despre filmul twilight de care am scris undeva la inceputul lunii. nu mi-a spus de ce sunt atat de prost si mi-am dat seama ca nu am de ce sa ma supar pentru ca ma considera astfel, plus ca nu a spus de ce crede asta. de precizat, nu am lasat commentul pentru ca nu vreau sa se ajunga la jigniri pe blogul meu. in plus, la aceeasi recenzie a lasat comment si o fana a filmului, cineva care a lasat un comment civilizat si de foarte mult bun simt. nu spun ca nu pot sa ma contrazici, dar daca o faci, ai grija sa fie ceva de civilizat si sa mai lasi si cateva argumente.
  • pentru ca am observat ca lumea se ghideaza dupa principiul: am dreptul sa spun si asa mai departe, dar sunt prea destept, asezat in sfere inalte sa mai spun si de ce, mai ales ca este o chestie de profunzime. si ma enerveaza ca lumea se crede atat de inteligenta incat sa nu ne lumineze si pe noi cu raspuns sau cu o explicatie. eu sunt de parere ca o persoana cu adevarat inteligenta trebuie sa incerce pe cat ii sta in putinta sa spuna si celorlati. este enervanta atitudinea superioara nefondata si mai ales este foarte aiurea sa spui lucruri urate sau ma rog, lucruri pe care le spui doar asa, sa fie si mai ales pentru ca par vorbe de duh, pline de seva si mai ales se opun conceptului de turma

cam astea sunt motivele si ceea ce vreau sa spun este ca daca nu ajungi la un dialog civilizat, degeaba iti spui parerea pentru ca este nevoie sa mai fie cineva cu care sa dezbati pe tema respectiva. asa, sa spui.... si cam atat, pare si este foarte sec si nu iti produce nicio bucurie si mai ales te face sa te simti si inutil. fie ca spun, fie ca nu, cam tot aia ar fi, dar daca discuti despre lucrul respectiv parca inca din start esti castigat, parca merita sa lupti pentru ceea ce crezi. parca mai este speranta, de aceea vorbesc. eu de aceea vorbesc. si spun, si spun. libera exprima este pentru dialog si largirea orizontului.

Niciun comentariu: