sâmbătă, 20 iunie 2009

BACul la romani!

ma uitam la scandalul asta cu BACul si etc si ma gandeam ca la anul o sa trec si eu prin aceiasi faza. ceea ce mi se pare foarte tare este faptul ca in zilele astea nu se gandeste nimeni la cum va fi examenul sau mai stiu eu ce, lumea are alte probleme gen: cu ce pot copia mai bine? oare de unde fac rost de rezolvarile pentru subiectele x, w si q? oare vor merge profesorii la examen ca am auzit ca sunt nemultumiti ( si de data asta pe bune dreptate, de banii pe care ii primesc, ca doar nu vii sa stai la 40 de grade pentru 1 ron de elev)? oare? oare? oare? interesant este ca nimeni nu are nicio faza cu examenul in sine. nimic. nimeni nu vorbeste despre materie, despre ce va fi. sunt alte probleme ce mascheaza adevarata problema, anume ca elevii habar nu au de nimic si etc. dar asta este o alta problema. lumea se gandeste numai la prostii si nu pune deloc accentul pe ceea ce ar trebui sa fie cu adevarat important, si anume materie, subiecte si etc. 

ceva ce ma nemultumeste total cand vine vorba de BAC este faptul ca la oral este nevoie sa fiu imbracat la costum pentru a lua nota maxima, a daca nu sunt asa, la patru ace si am un frumos tricou, fara imprimeuri sau ceva si niste blugi ( lungi) si tenesi, iau un 9 chiar daca eu stiu si merit 10. ca doar imaginea conteaza! si aici vine intrebarea mea, se vorbeste despre faptul ca notele sunt umflate si etc, atunci cum se face ca profele sunt mai tolerante cu cei prosti, dar la costum? daca poti sa numeste fosilele comuniste, cu aere si fite de doi lei, lipsite de viata care isi spun profesoare si care vin sa isi bata joc de un om care stie despre ce vorbeste, dar care are o imbracaminte tinereasca ce i se potriveste. am ajuns atat de jos si mi-e o scarba total fata de astfel de specimene care au pretentii. mai vorbim pe la scoala despre parvenitism, despre omul marunt si prost cu aere intelectuale si imi dau seama ca scoala sprijina astfel de specimene.  este vorba despre un sistem vicios ce scoate pe banda oameni de proasta factura. ma uitam pe cateva forumuri si vedeam cum isi faceau griji ca sunt imbracati nustiucum. pai ce conteaza, daca sunt decent imbracat sau chiar si punk si stiu pe ca pamant traiesc, tinuta? toti ne vrem la costum si la cravata, dar multora nu li se potriveste, la propriu si la figurat. fite si aere pe care nu pot sa le inteleg. 

si cam despre asta este vorba din cate vad. despre haine, ca doar facem parada modei, despre profesori nemultumiti si despre babe NFHH care nu stiu ce cauta acolo si de ce au pretentia sa se numeasca profesoare. cam asta ma asteapta si in  loc sa ma gandesc ce am sa fac, ce sa invat, cum sa fac sa iau o nota mai buna si asta pe merit, imi pierd timpul si nervii pe probleme de doi lei, pseudo-probleme.

4 comentarii:

Violet spunea...

daca esti suparat doar pentru ca unii iau note mai mari datorita felului in care se imbraca, imagineaza-ti cati draci am eu cand ma gandesc la faptul ca de 2 ani exista niste subiecte absolut horror (la matematica, de exemplu) si nimeni nu se uita serios la tampeniile alea care se vor subiecte de BAC.
si da, se vorbeste foarte mult de copiat (eu personal primesc de vreo 3 luni incoace un mail in care imi e prezentat nush ce dispozitiv pentru a copia) dar asta nu inseamna ca toti ne gandim la lucrul asta.
cat despre profi, sper ca sunt destul de destepti sa-si verse nervii pe cine trebuie, nu pe noi care in primele 5 minute n-o sa mai stim cum ne cheama nici cu buletinul in mana :D
vacanta placuta iti doresc! :)

malina spunea...

vezi monsieur, dovada clara de superficialitate..sa nu mai zic de ipocrizie si parvenism. eu n-am stres, insa daca se vor desfasura lucrurile in felul asta, voi avea :D

Claudiu spunea...

@ Vio
cred ca dai anul asta BACul si daca e asa Bafta! nu ma deranjeaza ca unii iau note mari chiar daca habar nu au de nimic, nu ma doare si nici nu ma intereseaza de ei. e o decizie ca oricare alta, sa copiezi sau nu, iar daca unii cred ca e ok sa copiezi, bravo lor! faza cu profii e intemeiata pentru ca am auzit o mie de oameni plangandu-se ca au fost dezavantajati de modul in care erau imbracati si ma gandeam ca la scoala invatam ca nu haina face pe om. e o ipocrizie din partea tuturor. daca e ca haina sa faca pe om sa recunoasca dom`le si sa ma lase in pace. mintim asa cu nesimtire. si nu sunt suparat deloc, eu o sa dau BACul la anu` dar ma gandeam ca noi, romanii, avem faza asta de a ne gandi la superficialitati, lucruri marunte inainte de evenimente majore ( pt ca fie ca recunoastem sau nu Bacul e un eveniment major). suntem atat de neinteresati de substanta. iar eu nu critic sau ceva, am tras doar o concluzie ce intr-un fel ma amuza.

@malina
eu nu cred ca e dovada de nimic, cred ca e vorba de o mentalitate sau de o maniera de a privi problema. unora li se pare normal sa se uite la lucrurile marunte si neinsemnate. si btw e parvenitism nu parvenism.

eu personal n-am niciun stres pentru ca daca este nevoie sa ma duc la costum ma duc ca vorba aia e A MUST DO dar mi se pare aiurea si cam ipocrit.

Violet spunea...

;)) dar imi place cand esti critic. critica e constructiva (sau ar trebui sa fie).
am dat astazi prima proba si am descoperit ca am facut bine ca nu m-am stresat, a fost super ok.
eu personal n-am auzit pe nimeni care sa se planga de profii din comisie (mai exact ca i-ar fi nedreptatit din cauza vestimentatiei), poate pentru ca s-au imbracat de la bun inceput mai formal si au inghitit acolo in sec pentru o nota buna. ca vorba aia, de cate ori dai BACu`? o singura data. te sacrifici si mergi mai departe. nu e sfarsit de lume ;))
oricum la noi o chestie e scrisa pe hartie si alta e practica. cu alte cuvinte, haina face pe om. asta trebuie sa inveti la scoala. si daca nu inveti, te invata ei. :))
multumesc frumos! :*