sâmbătă, 22 august 2009

despre calendar, friends si eliade

Astazi am rupt o pagina din calendar si am profitat de situatie si m-am si uitat prin el. Trei saptamani pana incepe scoala. Atat de..... nu siu daca putin sau mult. Pe de o parte mult. Si totusi putin. Parca totul merge cu viteza luminii. Ceea ce imi place. Cred, adica sigur ca imi place. Mereu mi-a placut sa fie asa. Eu si rabadarea suntem diametral opusi. Nu ne intelegem. Nu ne vrem. Nu ne-am vrut niciodata. Ok. Si mai sunt trei saptamani. Trei. Trei. Trei.

Cum spuneam si in postul de mai jos, am inceput sa ma uit la FRIENDS. Doamne si ce ma mai amuza serialul asta. E foarte tare. Mult prea tare. Cred ca mai are putin si o sa imi placa mai mult decat serialele pe care le urmaresc acum. 

Trebuie sa citesc pentru la scoala Nunta in cer de Mircea Eliade. Am observat ca desi am citit doar doua carti scrise de el, Domnisoara Christina si Maitreyi, e foarte greu sa te lasi de o carte de-a lui. Adica e genul de autor pe care il citesti cuvant cu cuvant ( mi se iarta exprimarea pentru ca sunt la filo) . Pe Eliade si pe Rebreanu ii citesti asa. Sunt foarte putini cei care au marele talent de a te face sa le citesti fiecare cuvant si fiecare idee. Sunt foarte putini cei cu adevarat talentati si cei care stiu cu adevarat sa scrie. Sunt scriitori foarte importanti, dar care nu prea stiu sa scrie. Nu le iese. Nu iese ideea prea bine. Nu stiu de ce, dar nu le iese. Lui Eliade ii iese din plin, iar acum ma pregatesc sa termin cartea lui si poate o sa ma apuc din nou de Cel mai iubit dintre pamanteni. Ma chinui sa citesc cartea asta de la inceputul vacantei si abia sunt la cel de-al doilea volum. Mereu gasesc cate o carte mai interesanta si las la o parte romanul lui Preda.



4 comentarii:

Violet spunea...

Si eu cand aveam de citit carti pentru BAC (prin clasa a 10-a parca i-am studiat pe toti, in afara de Marin Preda si Eliade), cand prindeam alta carte care n-avea legatura cu ce-mi trebuia pentru scoala, nici nu stateam pe ganduri si renuntam la cealalta in 2 secunde. Mi-a placut mult Enigma lui Calinescu... ati studiat-o? Si bineinteles, "Ultima noapte..." e cea mai tare. Daca imi aduc bine aminte, parca si tie iti place, nu? :D

Claudiu spunea...

am facut si Enigma Otiliei ce mi s-a parut foarte tare. eu o simpatizam in mod deosebit pe Aglae :))) cred ca daca nu era personajul acesta nu citeam cartea cu atata placere. pe bune, din punctul meu de vedere interventiile Aglaei sunt spumoase. Ultima noapte..este cea mai inteligenta carte pe care am citit-o vreodata. mi-a placut in mod deosebit prima parte. cea de-a doua nu a mai fost pe placul meu.

D.D. spunea...

ai citit Adam şi Eva de Rebreanu ? Am devorat-o efectiv. La fel şi Ion şi Ciuleandra. Rebreanu scrie muult, dar mult, prea tare. Despre Eliade pot spune că am citit doar Domnişoara Christina.
Am şi eu o întrebare .. În ce clasă treci? :d

P.S.
Eu am deja 100 de pg citite din vol 3 a lu Preda :D

Claudiu spunea...

da am citit si Adam si Eva. si mie mi-a placut, dar din Rebreanu cel mai mult mi-a placut Ciuleandra.

ps a 12a :)