sâmbătă, 1 august 2009

cum am descoperit literatura de consum

Cand am inceput sa citesc literature de consum mi-am zis ca nu fac decat sa imi umplu timpul cu cateva carti foarte usoare, numai bune pentru vacanta sau pentru zilele in care ploua sau in care sunt plictisit. Am inceput deci cu o conceptie gresita, ca acest tip de literatura este varza si este doar asa... pentru amuzament. Si in timp am descoperit ca nu este chiar asa, ba chiar deloc. Am inceput cu Grisham pentru ca gasisem o carte de la rao cu un copil pe coperta, iar ceea ce am citit pe spate, ca un copil este urmarit de Mafie mi s-a parut extraordinar. Si am inceput sa citesc, iar dupa primul capitol eram tot acolo. Iar CLIENTUL l-am citit in trei zile, cate 150 de pagini pe zi, ceea ce la vremea respectiva insemna mult pentru ca nu eram obisnuit sa citesc chiar atat de mult, adica nu aparuse HARRY POTTER care sa ne faca sa citim 500 de pagini pe zi. Apoi am gasit pe la biblioteca pe John Saul. Am luat o carte de curiozitate pentru ca erau cam multe pe acolo si pentru ca erau si un pic folosite, deci cineva le citea. Plus ca dispareau foarte repede. Se dadeau foarte repede. Si am devenit un mare fan al lui Saul. Cu timpul l-am descoperit pe Stephen King, apoi Anne Rice, apoi Jeffery Deaver pe care il citesc cu cea mai mare placere din lume. Practic, am descoperit ca nu este luna in care sa nu citesc ceva de consum si in mare parte cam asta a devenit lectura mea. Acum ca bibliotecile sunt inchise si nu prea mai pot sa citesc atat de multe lucruri de consum, mi-am dat seama cat de addicted sunt de tipul asta de literatura. E ca o boala, o manie. Iar acum dupa ce am citit carti de literatura “adevarata” , imi vine atat de greu si imi este atat de dor de un complot mafiot sau de un criminal in serie pe care il gasesti in cate o carte de consum, o aventura fantezista, dar ce ma face sa imi petrec cateva ore pe zi citind. Plus ca aceste carti apar in format de buzunar ( paperback ) deci pot fi foarte usor ascunse pe sub banca, mai ales in orele interminabile si plictisitoare de chimie, mate sau fizica :)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Da, asa mi se pare si mie dar Textul de mai sus este foarte bine lucrat...